Alternatieven voor baantrainingen

by AV Unitas

 

Beste sporters,

Het is in deze periode lastiger om in beweging te blijven. Daarvoor geven we jullie een aantal tips en bieden we oefeningen aan die je prima thuis kunt doen. Tevens krijg je ook het baanprogramma zoals wij dat voor de diverse trainingsgroepen op de dinsdag- en donderdagavond en zaterdagmorgen aanbieden. Met dit programma kun je de komende twee maanden vooruit.

Met het baanprogramma kun je zelf de intervaltrainingen uitvoeren als je afwisseling van je duurloopjes wil. Kies hiervoor een rustig fietspad o.i.d. Wil je eens iets anders dan het obligate rondje rond de kerk, ga dan ook eens lopen door het veld of in het bos en laat snelheid en tijd los en geniet. 

  

 
Tips? Klik hier
Oefeningen? Klik hier

En dan nog wat goed bedoeld advies:
Houd die afgesproken afstand – 1,5m weet je nog?! Vermijd drukke plaatsen. Spuug niet op de grond, leeg je neus in een papieren zakdoekje en hoest/nies in je elleboog (ook na deze crisis belangrijk). Was regelmatig je handen!

Blijf fit, blijf bewegen, dan is de kans dat je gezond blijft een stuk groter en kun je na de coronacrises ook weer snel vol aan de sportieve bak.
Hopelijk mogen we individueel buiten blijven sporten, mocht daar verandering in komen, neem dan je verantwoordelijkheid.

Veel plezier met de aangeboden programma’s!
Hopelijk mogen we elkaar weer snel op de atletiekbaan of bij een groepsloopje ontmoeten.

Bestuur AV Unitas